Velmi si cením vaší důvěry a zájmu o spolupráci. Pro její hladký průběh prosím věnujte pozornost těmto informacím.
INFORMOVANÝ SOUHLAS S POSKYTNUTÍM PSYCHOLOGICKÝCH SLUŽEB
Etické zásady
Psychoterapeutickou péči poskytuji v souladu s Etickým kodexem České asociace pro psychoterapii.
Důvěrnost informací
Máte právo na úplnou důvěrnost všech informací. Tato důvěrnost trvá i po ukončení naší spolupráce. Pokud budete chtít, abych mlčenlivost za specifických podmínek porušila, stane se tak na základě vašeho výslovného písemného nebo ústního souhlasu, který můžete kdykoliv odvolat.
Důvěrnost informací se nevztahuje na tyto situace – některé z nich upravuje Trestní zákon (zejména § 167 a 168), jiné jsou otázkou mého svědomí a etiky:
- Pokud budu mít dobrý důvod domnívat se, že chcete ublížit sobě, podniknu potřebné kroky v zájmu ochrany vašeho zdraví / života. Zavazuji se, že tak učiním až poté, co vyčerpám všechny jiné možnosti pro to, abyste vy sám/a přijal/a kroky k ochraně vlastní bezpečnosti.
- Pokud budu mít dobrý důvod se domnívat, že zneužíváte nebo zanedbáváte dítě nebo dospělého člověka se specifickou zranitelností, nebo když od vás dostanu indicii, že se tohoto chování dopouští jiná osoba, mám zákonnou povinnost podniknout kroky k zastavení tohoto chování (musím informovat PČR, OSPOD apod.).
- Pokud budu mít dobrý důvod domnívat se, že hodláte ublížit jinému člověku, vyvinu úsilí, abych pro danou osobu zajistila bezpečí (např. kontaktuji PČR).
V zájmu zajištění co nejvyšší kvality poskytované péče konzultuji průběh a vedení terapie v rámci individuální supervize, případně supervizních a intervizních skupin. Při těchto konzultacích chráním vaši anonymitu, vaše osobní údaje podléhají stejné důvěrnosti jako v terapii.
Záznamy z terapeutických sezení
Z každého setkání si vedu stručný zápis, který slouží jen pro mou osobní potřebu v zájmu udržování kvality naší terapeutické spolupráce. Někdy si píšu poznámky už v průběhu sezení, abych měla jistotu, že jsem na nic důležitého nezapomněla a mohla se vrátit k důležitým místům, která se v terapii objeví. Veškerá technika je zabezpečená, chráněná unikátním heslem, které znám jen já.
Informovanost
Máte plné právo zeptat se na cokoliv, co se týká naší spolupráce a poskytovaných služeb - vždy se budu snažit vaše dotazy co nejpoctivěji zodpovědět.
Terapeutická práce přináší mnoho pozitivních změn, ale nese s sebou i rizika (v průběhu terapeutického procesu může např. dojít k oživení náročných vzpomínek, mohou se objevovat myšlenky nebo emoce, které jste si do této doby tolik neuvědomovali, změny ve vašem prožívání a chování se nemusí setkat s pochopením vašeho okolí apod.) - je na vás, abyste průběžně vyhodnocovali, zda pozitivní změny vyvažují tato rizika. Máte právo v konzultaci odmítnut cokoliv, co vám nabídnu.
Příspěvky od zdravotních pojišťoven
Některé zdravotní pojišťovny umožňují svým pojištěncům čerpat příspěvek na psychoterapeutická sezení v rámci preventivních programů. Na základě vašeho požadavku vám mohu vystavit faktury, které lze použít k žádosti o tento příspěvek. V takovém případě vás mohu požádat o poskytnutí čísla pojištěnce (rodného čísla), které bývá na potvrzení pro pojišťovnu vyžadováno. Toto číslo zpracovávám pouze za tímto účelem a na základě vašeho souhlasu.
Prosím, informujte se u své pojišťovny o aktuálních podmínkách čerpání. Upozorňuji, že se nejedná o zdravotní službu hrazenou ze systému veřejného zdravotního pojištění – platba za sezení probíhá přímo mezi námi.
Zpětná vazba
Je pro mě velmi důležité vědět, jak se vám v terapii daří a jak vnímáte terapeutický proces (co vám pomáhá a co vám naopak chybí nebo byste chtěli jinak). Proto vás budu průběžně žádat o bezprostřední zpětnou vazbu, která napomáhá zkvalitňování mých služeb.
Zpětnou vazbu mi můžete poskytovat několika způsoby:
- Kdykoliv během sezení mi sdělíte zcela volně, vlastními slovy, co považujete za důležité, abych věděla ohledně našeho terapeutického vztahu, naší spolupráce, mého stylu práce, vašich potřeb apod.
- Zaeviduji vás do psychoterapeutické aplikace DeePsy, která umožňuje průběžné měření terapeutického procesu a změn v terapii. Jedná se o možnost systematické zpětné vazby, díky které budu moct dál zlepšovat svou práci a ještě lépe přizpůsobovat svůj přístup vašim potřebám.
Ukončení spolupráce
Za standardních okolností je ukončení spolupráce výsledkem společné diskuse o naplnění stanovených cílů. Jelikož se naše spolupráce odehrává na principu dobrovolnosti, máte právo ji ukončit kdykoliv. V každém případě budu ráda, když se dozvím o vašich důvodech pro ukončení spolupráce a budeme mít možnost spolupráci uzavřít osobně v rámci setkání.
Za specifických okolností může dojít k ukončení spolupráce z mé strany – vždy se budu snažit vám tuto situaci co nejsrozumitelněji komunikovat, poskytnout dost času na uzavření spolupráce a doporučit odborníka/typ služby, který by pro vás mohl být užitečnější.
Ve chvíli, kdy nebudete nadále rezervovat setkání a nebudeme předem domluveni, zhruba po 1 měsíci bez kontaktu se vám ozvu emailem s dotazem, zda máte zájem o další sezení. Nebudu-li mít od vás odpověď, po 2 měsících budu naší spolupráci považovat za zcela ukončenou.
Informace o setkávání, platebních a storno podmínkách
- Osobní setkání (Jiráskovo náměstí 159/10, Ostrava) nebo online setkání (Google Meet)
- Frekvence sezení: 1x týdně / 1x za 14 dní / dle domluvy
- Rezervace setkání: Používám Lumi, bezpečný a šifrovaný systém, pro správu mojí praxe. Objednávání termínů probíhá online – po prvním setkání ode mě obdržíte odkaz na rezervační stránku, vyberete si termín/y a zarezervujete si je. Emailem vám přijde následně potvrzení spolu s pozvánkou do vašeho kalendáře a instrukcemi k platbě. Dva dny předem vám emailem přijde připomenutí rezervace. Je možné rezervovat termíny až 60 dní dopředu.
- Platební podmínky: Cena za 1 setkání v délce 50 minut je 1 200 Kč (za 100 minut je 2400 Kč). Faktura vám bude vystavena spolu s uskutečněnou rezervací. Platba se obvykle provádí až po proběhlém sezení- převodem na účet nebo prostřednictvím QR kódem s variabilním symbolem. Díky tomu se platba automaticky spáruje v systému. Číslo mého účtu je: 1218622034/3030. Ceník služeb měním maximálně jednou ročně. O této změně informuji vždy s předstihem minimálně jeden měsíc.
- Storno podmínky: Při včasném zrušení setkání do 48 hodin nic neplatíte. Při zrušení 24–48 hodin před termínem vás požádám o 50 % z ceny. (Výjimka: podaří-li se mi v tomto čase domluvit s jiným klientem na vámi rezervovaný termín, 50% částky hradit nemusíte). Při zrušení setkání méně jak 24 hodin před jeho konáním budu požadovat jeho proplacení v plné výši (storno 100 %) a to bez ohledu na důvody, které ke zrušení vedly. Setkání můžete sami do 48 hodin před setkáním zrušit v rezervačním systému. Další možností je informovat mě emailem (lenvankova@protonmail.com) nebo sms (+420 774 201 874). E-mail a sms preferuji i pro jinou komunikaci týkající se naší spolupráce
Ochrana osobních údajů
Vaše osobní údaje zpracovávám v souladu se směrnicí GDPR. Podpisem tohoto informovaného souhlasu mi dáváte svolení zpracovávat vaše osobní údaje (jméno + příjmení, kontaktní telefon, email, v případě fakturace také fakturační údaje, v případě online konzultací také vaše jméno na domluvené komunikační platformě a další údaje, které mi poskytnete v našich konzultacích) v souladu s touto směrnicí. Souhlas se vystavuje na dobu 10 let ode dne podpisu a můžete jej kdykoliv odvolat - pošlete mi prosím email (lenvankova@protonmail.com). Výmaz se nebude týkat jenom těch údajů, které jsou uchovávány ze zákonných důvodů (např. archivace účetních dokladů).
Aktuální znění Ochrany osobních údajů naleznete na mých webových stránkách.
- Přečetl/a jsem si informovaný souhlas, jsem si vědom/a všech skutečností v něm uvedených a vyjadřuji tímto svůj souhlas s poskytnutím psychologických služeb. ANO - NE
- Uděluji tímto svůj svobodný, konkrétní, informovaný a jednoznačný souhlas se zpracováváním osobních údajů a uchováváním kontaktních údajů a anonymizovaných poznámek z terapie po dobu až 10 let od ukončení spolupráce za účelem možné budoucí návaznosti na terapeutickou práci. ANO - NE
Jméno a příjmení klienta/klientky:
Kontaktní údaje (email, telefon):
V …………………………., dne.................................................
Podpis klienta/klientky: